- Ajankohta: 2013
- Toimeksiantaja: Hämeenlinnan Kaupunki
- 2 Opiskelijaa (HAMK muotoilu)
- Opiskelijoiden saamat hyödyt: Palkka, perustettu yritys, Siltanen & Sandberg
Lähtökohta: Juhlien ja merkittävien tapahtumien näkyvyyden saavuttaminen
Tuotos: Hämeenlinnan juhlaputkivuosien
2014-2017 teemoittain vaihtuva graafinen ilme ja graafinen ohjeisto.
Juhlailmeen taustalla vaikuttavat viisi aihetta:
1. Jean Sibelius, Hämeenlinna on Sibeliuksen syntymä-
ja kasvukaupunki; profiloinnin pyrkimyksenä kansallinen ja kansainvälinen
tietoisuus: "Hämeenlinna
- The World Capital of Sibelius"
2. Musiikki, aktiivinen ja monipuolinen musiikkikaupunki
3. Vesi - merkittävä visuaalinen tekijä, kulkureitit,
historiallinen ja taloudellinen merkitys, virkistys- ja lomakäyttö
4. Kulttuurihistoria; merkittävä, vanha, suomalainen
sisämaankaupunki, linnakaupunki, jonka kasvuun on vaikuttanut Ruotsin kuningas
Kustaa III:n kiinnostus; mielenkiintoinen ruutukaava. Ja Olympiakaupunki!
Ahveniston uimalan Olympiahistoria. Mietittävä ja ratkaistava keskusta-alueiden
ja keskeisten kulkureittien siisteys ja juhlailme juhlaputken kohokohdissa.
Kaupunki elää voimakasta kasvu- ja kehityskautta nyt.
5. Hämeenlinna
375 vuotta; historiallisen kaupungin synttärivuosi; syytä juhlia!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti